måndag 7 februari 2011

Renoveringen!


Renoveringen är i full gång. Under helgen har svärföräldrarna varit på plats för att hjälpa oss med bygget och med Hugo! Samtidigt har vi myst tillsammans alla 5! Här ser ni vår nya ytterdörr. Bredvid dörren ska det sitta ett avlångt fönster.



Titta, vad jag hittade i Hugos blivande rum! En jätte söt rullgardin som jag bara måste behålla!! Brun med små blommor på! Visst är det snygga tapeter!? I dagarna kommer tapeten att rivas ner och ersättas med väv!


Mats river ner toaletten. Detta kommer att bli vårt badrum så småningom! Detta har varit dagens projekt. När rivningen är klar kommer vi att leja bort resten. Badrum är inte riktigt våran grej! Kommer säkert bli riktigt snyggt när det väl blir klart. Lite svårt att tro det nu bara...!



Kan väl inte påstå att jag är jätte händig... Får ta mig an sånna där lätta grejer som inte går att misslyckas med! Idag har jag rivit bort den äckliga gråa plastmattan på trappan och rivit bort den knall röda tapeten i hallen. Riktigt kul när man väl kommer igång och när man vet att Hugo har det bra hemma hos farmor! Tanken är att trappan ska slipas ner och sen bli vitmålad.


Denna veckan har O semester och vi ska få gjort så mycket som möjligt. Nästa helg kommer svärisarna igen för att hjälpa till. Även min pappa kommer upp! Skönt med så många händiga i familjen!

Mats går lös med kofoten i badrummet. Taket var isolerat med sågspån...(!) Kändes ungefär som att mocka ur en box i stallet!


Hugo och Karin sitter på övervåningen och fikar. En välförtjänt paus. Hugo tycker inte att det är så jätte spännande i huset så dom fick mest hålla sig hemma istället och leka och mysa.
Ikväll har jag tvättat så nu är vi helt slut! Imorgon ringer väckarklockan tidigt igen! Så det är dags att lägga sig! Tack snälla Karin och Mats för er hjälp i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar