lördag 26 februari 2011

Hej och hå vad det går!

Jaha då har man fått valkar i händerna, bevisar bara att man har jobbat hårt i helgen! Jag har mest målat. Matrummet, köket och vårt sovrum har jag ägnat mig åt denna helg medan grabbarna lagt golv och byggt kök.

Köket blir så snyggt! Precis så som jag vill ha det. Lantligt och gammeldags! Det blir ett vitt lantkök, en bänkskiva i massiv ek, hel diskbänk och ek golv!

Idag har köket börjat byggas ihop. Nu börjar det verkligen bli mer verkligt när man ser hur det kommer se ut. Hörnskåpet som ni ser, där ska spisen va.

Vårt sovrum, golvet är lagt igår. Ekparkett. Jag har målat väggarna en andra gång idag, fler omgångar lär behövas... så tråkigt att måla när man vet att man ska måla samma yta en gång till...

Bredvid murstocken i köket kommer vi att ha ett vitrinskåp.

Är helt slut i kroppen efter allt målande! Fick direktiv av svärmor när jag kom hem idag att gå och lägga mig på soffan medan hon lagar mat! Lyx! Nu ska vi hålla lördagkväll, mysa, äta god mat och dricka lite vin!

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Oj nu händer det grejer :). Vilken adress håller ni hus på?
    Vore kul att promenerA förbi nån dag?
    kram Linn

    SvaraRadera
  2. Vi håller till på Björkängsgatan 16! Nere på Ahlet. Kram

    SvaraRadera
  3. De´ e´ sååååå himla kul att se dina foton på framstegen ni gör me´ ert hus!!!!!
    Ni e´ skitduktiga!!! :o)) :o))
    Kramar från Pia

    SvaraRadera