torsdag 10 februari 2011

Lilla Musslan!

Drog upp lillplutten 06.45 i morse för vi skulle gå och simma med bästa gänget! Väl framme på badet tyckte jag Hugos näsa rann och han kändes lite hängig. Men ganska pigg ändå.
Kom hem, tog en temp. Över 39 grader, och super förkyld nu ikväll. Stackars lilla Hugo fick gå och bada trots att han är sjuk! Fick så dåligt samvete...!

Men han gjorde bra ifrån sig! Vi har fått vara "maneter" ett bra tag nu eftersom simfröken inte har tyckt att Hugo varit redo för att gå upp till "musslan"... Tycka vad man vill om det!! Att redan som bebis behöva bli placerad i olika grupper beroende på utvecklingsfas tycker jag är ur töntigt! Klart lille Hugo vill gå i samma grupp som sina kompisar. Vi är inte där för att bli proffs på simning utan vi är där för att ha kul med våra kompisar, få lite vattenvana och mysa tillsammans! Nu idag tyckte dock simfröken att Hugo mognat och vi får nu byta grupp till "maneten". Tur var väl det för annars hade vi inte fortsatt!

Nu hoppas vi att natten blir bra trots en vissen liten Hugo! Tur svärmor är här och kan mysa med Hugo hela helgen!

En parentes, Har fått höra att det inte gått att kommentera på bloggen utan google-konto, det är ändrat nu så att alla kan kommentera! Hoppas på att jag får fler kommentarer nu!

3 kommentarer:

  1. Hej Hugo!
    Jag visste att du skulle bli en mussla till slut Hugo. Du har ju egentligen alltid varit det. Du är ju en av oss :) Nu blir vi snart räkor och det hopas jag såklart att du också vill, eller det vet jag, men mamma och pappa har lite mycket att göra bara, men de kan behöva komma ner i plurret och koppla av.
    Krya på dig min vän!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. De´ e´ därför jag alltid heter "Niklas"....jag lånar hans konto!!! ;o))
    Va´ synd att folk redan på bebisstadiet "kategoriserar"!!! Det gör mig nästan illamående......... :o// :o//
    (Jag jobbar ju med ungdomar me´ olika former & grader av utvecklingsstörningar (ADHD, asperger, ADD osv...) & just detta oförstånd (??!) gör mig jäkligt lessen......)
    Att dom sen gör det på en simskola för dessa småttingar e´ ju rent av helidiotiskt!!!!!!!!!!
    Krya på liten & ha de´ så bra me´ renoveringarna....ser fram emot fler foton!!!! :o)) :o))
    Kramar från ett riktigt vintrigt Västervik (Pia)

    SvaraRadera
  3. Hej Tessan!
    Åhh, så bra, nu kan man ju kommentera dina inlägg. :)
    I det förra skrev jag att det var spännande med hus och att det säkert kommer att bli jättefint när det blir färdigt! Lycka till!
    Stor Kram från Marlene

    SvaraRadera