lördag 29 juni 2013

Vernissage

Det är annat med ett barn att komma iväg på morgonen! Vi kom i väg i så pass god tid idag att vi hann med en sväng på väla och ikea till min stora glädje, dessutom var vi, hör och häpna, 5 minuter tidiga till vernissagen! Det har nog aldrig hänt sen jag fick barn! Hittade inte så mycket på väla men lite fynd på polarn och pyret.


Vädret var rent ut sagt pissigt! Ösregn och kallt. Stackars värdparet som ordnat så fint, då kunde det väl ändå få vara uppehåll. Men dom hade tält i trädgården där alla tavlorna hängde skyddande från regnet. Vilka tavlor!!!! Han är en fantastisk konstnär min morbror! 


Mormor, gamlamormor och Hugo kom också. Det bjöds på grillad korv och vin/öl.


Alltid kul att träffa släktingar som man ser allt för sällan! Hästtavlan i bakgrunden på bilden nedan var en 50-årspresent till min mamma. Så fin tavla. Och jag gick inte tomhänt jag heller. En tavla med en gravid kvinna ska pryda våra väggar här hemma. En mycket uppskattad present!


Ett dygn ifrån varandra och det var pusskalas när dom sågs igen! Underbara ungar. 





Ellen somnade på väg hem, Hugo var på ett strålande humör. Han fick ju sitta fram i sin nya bilstol som vi köpt nu när Ellen växt (växt ifrån och växt ifrån...hon hade nog kunnat sitta där ett halvår till...) men vi tyckte det var dags att dumpa babyskyddet nu när hon ändå är 14 månader. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar