onsdag 26 juni 2013

Majskroksr, shopping och bak!

Det har regnat hela dagen. Hugo har varit på dagis, passade på att baka 3 sorters kakor :) man är effektiv utan barn runt omkring en!!
Försöker få Ellen att sova efter lunch, inte lätt. Blev lunch redan kl 11 för att hon inte skulle somna. Vill få in sova-efter-lunch rutin inför dagis starten i augusti.
Efter dagis åkte vi till eurostop, hatar egentligen det stället men brist på annat...! Var jäkligt shoppingsugen!
Syskonvagnen med, båda barnen där i. Gick raka vägen in på coop för att handla underhållning till en 1 åring ocj en 3 åring.... MAJSKROKAR! Världens bästa shoppingunderhållning! Gick åt en halv påse!
Man blir jäkligt effektiv näran shoppar med två barn, stå och vela som jag brukar göra funkar inte. Blev en sväng på kicks, inhandling av mineralpuder. Check. Snabbtitt på lindex och kappahl. Väldigt utplockat på rean tyckte jag. En tur på blomsterlandet, hittade en hel del uteblommor. Check. Ja och sen är där liksom inte så mycket mer. Frågar mig varje gång jag åker dit vad jag skulle där att göra!

In med ungar och klumpvagnen i bilen. Nästa stopp lekcenter, inhandling av cykelhjälm till Ellen och lotta- film till Hugo. Fler majskrokar och nycklar till barnen medan jag fick lite info om bilbarnstol. Dax att byta ut babyskyddet till vår 1 åring kanske!!

Hem, laga mat, diska,lägga barn och fixa lite inför imorgon då vi ska ha kalas med kompisarna för Hugo! Nu, god natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar