onsdag 5 juni 2013

Utflykt med dagis

Var sådär motiverad att följa med på utflykt med Hugos dagis, men så glad jag är att jag gjorde det! Dom skulle åka buss upp till sagoängen. Hugo och dom andra åkte först. Jag och en annan mamma tog bussen efter. Väl uppe trodde jag Hugo skulle mest ty sig till mig nu när jag var med, men icke! Han brydde sig inte om mig överhuvudtaget! Det syntes så tydligt att han trivs med sina kompisar och fröknar. Han lekte med kompisarna, gick en liten runda i skogen och sen åt vi vår medtagna matsäck, pannkakor med sylt! Ellen tyckte oxå det var kul att vara med, det är ju hennes kommande dagisgrupp.
När det var dags för hemgång frågade jag Hugo om han ville åka vagnen med mig hem eller åka buss tillbaka till dagis med dom andra, så svarade han till min stora förvåning, åka buss med dagis!!!! Ehhhh, okej! Han tog frökens hand och sa hejdå mamma ses sen och gick...! Där stod jag som ett frågetecken! Öhhh!
Det var bara att traska hemåt med en övertrött Ellen som vägrade sova i en rullandes (!) vagn! Den måste tydligen stå still om hon ska sova!
Hämtade en mycket nöjd Hugo. Att åka buss var en höjdare som vi måste göra om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar