onsdag 19 juni 2013

Renoveringsångest

Det är en sån dag idag då jag bara inte har ork för någonting. När här dessutom ser ut som ett kaos så blir jag bara ännu mer irriterad och retar mig ännu mer på allt som ska göras i detta hus. Ibland undrar jag hur vi kunde vara så dumma att köpa ett renoveringsobjekt mitt i småbarnsåren. Vad i helvete tänkte vi på!? Samtidigt som jag älskar att bo här, jag älskar huset som det blivit och området är perfekt, så kan jag ibland hata allt som ska göras.
Jag vet att man inte behöver göra allt NU, men någon gång vill man ju att det ska se hyffsat färdigt ut. Vi blir verkligen aldrig klara och det känns som vi är i hela huset och stökar.
Visst har vi gjort massor. Nytt kök, nya toaletter, taket är bytt, renovering av trapp, renovering av fönster, barnens rum är hyffsat klara bara lite lite måleri kvar... en lista-jävel som ALDRIG blir målad! Hur svårt kan det va att måla denna list och hur lång tid kan det ta... men det blir liksom aldrig gjort.
Och egentligen så är det det som retar mig att vi aldrig får tid att göra färdigt saker.
Dagarna rusar fram. Rätt va det är så är det kväll igen och vi är helt slut båda två.
När man väl får en liten timme över, ja då ligger den där list-jäveln långt ner på "to-do-listan", då ska det klippas gräs, städas, handlas och tvättas, det där evighetsarbetet som heller aädrig behagar att ta slut.

Vi har massor med planer för huset och vi tror på det, vi kommer få ett underbart hus. Planeringen pågår för fullt. Det ska byggas altan, ovanvåningens hall och vårt sovrum som oxå är väldigt långt ner på priolistan ska renoveras, vi ska fixa iordning vår hall vilket innebär att en vägg ska sättas upp, garderober ska köpas och monteras upp både i hallen där nere och där uppe. Plattor ska läggas där ute och trädgården ska göras lättare och mer lättskött med plattor , mindre rabatter och singel. Och sist men inte minst KÄLLAREN... Tvättstugan där nere där spindlarna bor ska få sig en helrenovering med klinkers och massa vit färg.
Tills den är klar har jag fått tvättförbud för jag är så in i helsikes rädd för spindlar. Bra va!?

Nä, det är nog dags att lyfta häcken från den sköna soffan och springa ett varv med dammsugaren innan Ellen vaknar efter sin förmiddagsvila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar