måndag 15 april 2013

Trevlig lunch...

Klockan är 13.45 och vi har inte avslutat lunchen än...
Min tur fortsätter denna dag.
Lät takkillarna äta först, dom äter gärna här inne.
Sen värmde jag soppan som jag och Hugo skulle äta. Serverade honom. Ellen sover fortfarande i vagnen. Vänder ryggen till en liten stund för att hämta min mat. Då hör jag Hugo illskrika. Han har vällt ut sin soppskål över sig själv. Varm soppa. Han blir såklart livrädd och får en rodnad på magen. Soppan var inte kokhet men den var varm. Har soppa överallt, på bordet, golvet och på honom. Av med kläderna och kyler magen. Ser ut att ha gått bra, rodnaden lägger sig. Slänger in kläderna i tvätten. Sanerar soppan från golv och bord.
Vi fortsätter att äta. När jag ska gå och hämta mer mat ser jag att Ellen har vaknat.
Hämtar in henne, varpå jag känner att hon har bajsat. Efter tre dagar med laktulos kom resultatet i form av en överfylld blöja. Hon har bajs upp på ryggen och genom byxorna... suck!
Av med kläder och påbörja sanering av nästa barn.
In i duschen med henne, smörja och klä på nya kläder. Kläderna slängs i tvätten.
Efter dessa turer är nu min matlust som bortblåst men Ellen får sin försenade lunch tillslut.
Huvudvärken av sömnbristen börjar göra sig påmind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar