onsdag 17 april 2013

Semester!?

Har skickat in en ansökan om semester....
Vissa dagar är mer påfrestande än andra och idag har varit en sån där dag då jag varit VÄLDIGT nära ett "Falling-down bryt". Jag kan nästan sånna dagar få panik av att vara mammaledig. Jag behöver andas, komma ut, få lite space. Älskar såklart mina barn över allt annat men ibland måste man bara få vara själv och bara vara Tessan.
Hugo har varit bråkstake idag. Han bråkar och tetas med Ellen HELA tiden. Jag tjatar på honom att han inte får lov men det går liksom inte in. Han drar henne i håret, puttas, nyps och bits.
Det tjatas konstant från morgon till kväll. Mamma, kan vi gå ut? mamma, jag vill ha kaka? mamma, vad blir det för mat? mamma, kan vi gå upp leka bilarna? mamma, vill lyssna på bilarna, mamma, jag VILL ha KAKA!! mamma, mamma, mamma....Ahhhhhh!!!! Smatidigt som Ellen, säger mamma en miljon gånger om dagen för det är det ända ord hon kan, hon vill vara hos mig hela tiden och vägrar släppa taget om jag försöker släppa ner henne på golvet. När jag lagar mat drar hon mig i byxbenen hela tiden. Eller så bråkar dom om leksakerna.
Vill ibland bara skrika och springa in på toaletten, stänga dörren och låsa.
Hade det inte vatt för timmarna på kvällen när barnen sover och dagis så hade jag inte stått ut!

Som sagt, lämnat in semesteransökan, men tvivlar på att den beviljas ;)




Lite bilder från dagen. Hugo cyklade när jag hämtade på dagis, han tycker det är jätte kul. Femtio meter från dagis ville han inte gå mer, han skulle stå kvar där...
Gick till lekplatsen och fikade och bråkade om vem som skulle gunga på lilla gungan... Ellen hittade gamla rånbitar i vagnen...som tydligen var super goda :)



Vad tror ni bibblan säger om det här!? Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar