fredag 5 april 2013

Dagisförbud idag!

Kommer innanför dörren på dagis. Fröken har precis bytt en misstänkt magsjuke-blöja på ett barn, den andra fröken håller telefonen i handen och ska precis ringa mamman. Dom vet att jag har magsjuke-skräck. Fröken säger till mig att du gör nog bäst i att ta med dig Hugo härifrån, du som har kräkfobi. Vi hann som tur var inte röra någonting (förutom jag som öppnade dörren, men händerna är tvättade och spritade två gånger), Hugo träffade inga barn...tack gode gud! Tack, snälla för att ni säger till mig sa jag och så var vi ute på två röda igen. BLÄ hatar det! Vi har en överenskommelse med dagis att dom ska säga ifrån när det går sånt här skit och jag är innerligt tacksam för att dom säger ifrån och att ungen valde att prestera innan vi kom och inte efter att jag lämnat! Det finns nog en Gud trots allt.
Snart snart är denna tiden över för den här gången,  låt bara värmen komma NU!
På måndag ringer jag till dagis och är ett enda barn hemma med magsjuka får H vara hemma nästa vecka! Så fungerar jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar