söndag 21 april 2013

Magstrul igen

Så har magen börjat strula...igen! Blir tokig. och jag förstår mig inte på mig själv. Är jag överkänslig mot något eller vad håller den på med, eller håller jag på att bli helt galen!?
Halsbrännan är något bättre, men det är inte bra och jag klarar inte en dag utan mina tabletter. Halsbränna kan jag leva med men illamåendet som kommer då och då är mindre trevligt.
Ungefär en gång i månaden ibland oftare blir jag jätte illamående, pulsen sticker iväg och jag kallsvettas. Får ont i magen och går på toa ofta men ingen diarre, och inga kräkningar. Varar i 3-4 timmar och sen klingar det av...!?
I julas hade jag mycket besvär av detta och började då äta lchf-liknande mat. Och det var ju bra för då gick jag ner mina sista gravidkilon och lite mer därtill.
Nu blir det tillbaks till dieten. Men ska jag gå på diet hela tiden kommer ju jag försvinna.

En annan sak. Vill uppmana Alla tjejer där ute att gå på era cellprovtagningar och inte hoppa över dom. Det är SÅ viktigt! Det förebygger livmoderhalscancer. Fick reda på att jag har cellförändringar och fick en tid för vävnadsprov som jag var och tog för en månad sedan. Vävnadsprovet visade på cellförändringar stadie 3. (cellförändringar delas in i 3 stadier. 1,2 och3, lätta, måttliga och svåra). Förändringarna kommer att tas bort genom ett litet ingrepp.
Att man har cellförändringar betyder INTE att man har cancer men det kan mycket väl vara ett förstadie och det är därför mycket viktigt att man tar bort detta.
Så gå på era cellprovtagningar tjejer!

1 kommentar:

  1. Nu får du gå till doktorn igen!!!! Kan ju inte gå på diet hela livet! Blir ju orolig! Kramar från nattugglan

    SvaraRadera