lördag 9 april 2011

Med hjärtat i halsgropen!

Tänkte jag skulle vädra lite i H rum innan läggdags. Solen har stått på hela dagen och det är bastu i lägenheten! Öppnade fönstret och stängde dörren in till rummet så Caesar inte skulle kunna ta sig in. Fick sedan för mig att gå och hyra film. Var borta en tjugo minuter och kom tillbaka. Såg till min förskräckelse att dörren in till H rum nu var öppen och stod på glänt!! Öppnade upp, ser C UTANFÖR fönstret balanserande på fönstrebläcket!!! Hjärtat mitt gjorde frivolter! Då även persiennen var halvt nedrullad fick jag ännu mer panik. Sträckte ut handen och fick tag i hans svans, tänkte att bara jag får in min katt levande så får svansen i så fall brytas. In kom C och svansen klarade sig galant! Puh! Han tar kål på oss den katten med sina små påhitt! Till på köpet är det ju hans födelsedag idag! Älskade lilla C snart flyttar vi till hus!! Han kommer att älska det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar