fredag 8 april 2011

En förbannad förälder!

Nu har jag gått och retat mig hela dagen på det här med dagis igen! Hur tänker regeringen egentligen. Man ska vara villig att ta vilket jobb som helst, vara tillgänglig dygnet runt och gärna kunna pendla hur långt som helst men barnomsorgen då!?!?!? Var ska våra små barn vara när vi ska jobba helger och kvällar eller när vi börjar tidigare än kl 06.30!? Jag vet att det finns dygnetrunt dagis men tyvärr bara fåtal sådana med allt för långa köer. Dessutom tycker jag att alla barn har rätt att gå på ett "vanligt" dagis tillsammans med sina kompisar. Så varför har dagisen inte mer generösa öppetider. De flesta dagisen här i Halmstad öppnar inte förräns kl 06.30! Hur svårt skulle det vara att öppna 06.00 eller till och med ännu tidigare för det barnet/föräldern som behöver det. Varför är dom inte mer flexibla!? Om vi nu ska kunna arbeta, varför har då inte dagisen öppet så vi kan lämna våra barn? Tänk så många föräldrar som inte har ett vanligt 7-16 jobb! Ofantligt många! Sjuksköterskor, poliser, brandmän, affärsbiträden, industriarbetare, restaurangpersonal mm mm! Alla har inte sina anhöriga i samma stad som kan hjälpa till i tid och otid. Vi har nu fått plats på ett dagis där man iaf har fattat galoppen med att öppna tidigare för de föräldrar som börjar lite tidigare men än har det inte gått upp för dom att även helgerna ska lösas!
Nä, det här gör mig så förbannad!
I framtiden tror jag alla dagis har öppet alla dagar i veckan men jag tror det kommer dröja ett bra tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar