torsdag 21 april 2011

Glad påsk!

Påsken är en härlig högtid tycker jag. Ofta brukar jag innan påsk inte tycka att den är så märkvärdig och lägga mig att jobba påsken men när helgen väl närmar sig brukar jag ångra mig. Egentligen är ingen högtid rolig att jobba på då alla andra är lediga. Jag är glad att jag är ledig denna påsk och jag ska njuta!
...eller nja....njuta och njuta, det blir mest jobb i huset och flytt, men det ska bli kul att äntligen få flytta! Imorgon ska köket kaklas och sen ska fläkten upp och sen är köket färdigt!!! Trappen är färdigslipad och väntar på att målas. Nästa helg är det deadline, lägenheten ska vara tom och städad! Som vi har längtat! Mellan renovering och flytt ska vi hinna med lite påskmat hos mormor!

Önskar er alla en Glad Påsk!



Påskfint på vår balkong



Bild på vårt nya förråd som Ola byggt, kommer bli en städskrubb tror jag. Känns bra att ta vara på utrymmet under trappen.



Den skabbiga trappen. Den gråa äckliga plastmattan är bortriven.



Här är trappan slipad med en lackfräs, började slipa med slipmaskin men då hände där inte mycket. Kan starkt rekommendera lackfräsen istället vid trapprenovering! Hyrde den här i Halmstad på Hyrtab. Resultatet blev kanon! Trappstegen kommer att betsas något mörkare och resten kommer att målas vitt!



Slänger in en bild på toaletten också! Är riktigt nöjd med den och jag är glad att vi lär det gamla fönstret sitta kvar!

1 kommentar:

  1. Jisses va´ fin toa´n blev!!!!! :o)) Helt rätt att låta gamla fönstret va´ kvar!!! :o))
    Kram Pia

    SvaraRadera