lördag 31 december 2011

v.23

Det händer grejer inne i magen! Det är en livlig liten en som knuffas och sparkas. Vi är nu inne i v.23. Lille bebisen är ca 20 cm från hjässa till stjärt och väger ca 500g, hädanefter kommer den att växa fort och jag kommer bli ännu större. Känner mig redan som en valross, stor och otymplig. Jag har redan svullnat upp om ben och händer och jag får inte på mig min förlovningsring...! Hallå...vad är det som händer, jag har ju bara gått halva tiden, hur ska detta sluta!?!? Jag vet att där bara är en liten en inne i magen, vilket känns otroligt skönt men varför ska man bli så stor! Kommer bli långa månader till maj. Eller ska jag vara ärlig tror jag den kommer i slutet av april. Inga direkta cravings, med H hällde jag i mig Loka så det stod härliga till, nu är jag bara sugen på allt sött och gott, kanske därför den lille växer så. Var illamående de första tre månaderna, sen försvann det men har varit en del illamående senaste veckan, tror det har att göra med att hela peristaltiken går så mycket långsammare nu när jag är gravid, maten stannar kvar i magen mycket längre och jag känner mig förstoppad mest hela tiden utan att egentligen vara det.. Halsbrännan har också kommit och den där klådan och den känsliga huden som måste smörjas in frekvent har också börjat göra sig påmind, precis som med H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar