söndag 18 december 2011

18:e dec och 4:e advent

Nu är vi mitt i julruschen, och omvärderingsruschen...puh! Idag ska granen köpas och plockas in. Premiär i huset med gran! De flesta klapparna är köpta och ska slås in. En vecka till jul och en del att fixa med. Jobbar mån-ons och ledig tor-fre. På tisdag kommer mäklaren och omvärderar vårt hus, kanske inte bästa tiden att göra det men planen var att omvärdera innan årets slut och det vill vi hålla så det är bara att go for it. Så idag fixas det sista i huset. Lister sätts upp och det ska städas. Målat har vi gjort och rensat ut gammalt.
Har inte hunnit med något julgodis än och det lär nog inte hinnas med tyvärr, tanken har funnits där iaf. Fokus ligger just nu på omvärderingen. Måsta säga att nu i skrivande stund ska det bli rätt skönt att jobba julafton, stressen inför julen är helt klart mindre än vad den hade varit och jag inte jobbat. Men jag lär ändra mig på julaftons morgon, det kan jag garantera!

Hugo är feberfri idag, så skönt! Imorgon blir det dagis igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar