lördag 12 mars 2011

Lördag i Båstad!

Dagen började fantastiskt! Jag fick sovmorgon av min snälla sambo! Underbart och välbehövligt! Däremot var lille H uppe med tuppen som vanligt!

H har varit på ett fantastiskt humör idag! Här visar han stolt upp sin första lilla tand som äntligen har tittat fram! Inte lätt att få med det lilla risgrynet på bild!


Idag har vi varit på födelsedagsmiddag i Båstad, hos mormor och "moffe" (plastmorfar). Vi var även med mormor och hälsade på hennes häst i stallet där jag hållt till som liten. Stallet var mitt andra hem och jag tillbringade i stort sett all min fritid där.


Hugo tyckte inte alls att dom var otäcka, tvärtom skulle han fram och känna på mulen! Och lägligt nog smackade han på dom precis som man ska! Så gulligt! Än finns det hopp om att han ska gilla hästar i framtiden!


Har så otroligt många fina minnen från "hästtiden"! Tänk om man kunde vrida tillbaks tiden för ett kort litet ögonblick. Då skulle jag hoppat upp på "Färan" (fair Lady = favoritponnyn) och ridit iväg i full galopp och jag skulle upplevt hubertusjakter, dressyrtävlingar och sommarlägerna igen!


Sigge hälsade snällt på H som satt och vilade i vagnen och väntade på att mormor skulle mocka färdigt!






Hemma hos mormor och moffe fick vi god paj och H gjorde allt för att charma!


Mamma/mormor, moffe Ola och min mormor/Granny (förbjudet att säga gammelmormor hehe)


Vi bjöds på en fantastisk marängtårta med smörkräm och hallon! Underbart god!

Även Gerd och Ragnar var med på middagen.



Hugo var helt slut när vi kom hem, det blev välling och sen läggning. När jag sen efter en stund tittade in i H rum låg han såhär...! Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar