tisdag 8 mars 2011

8:e mars

Vilket fantastiskt väder vi har haft senaste dagarna. Våren är på gång nu! Solen till och med värmer lite grann! Inte trodde jag det skulle vara +10 grader svettades rejält i tjocka vinterjackan jag fått på mig. Dags att plocka fram vårstassen! Vi har börjat på babyrytmik, riktigt kul hade vi! Sånger, ramsor och lekar! Hugo verkade gilla det och efteråt bjöds vi på god fika!
Förskolevalen är nu klara och jag har skickat in ansökningen till kommunen, nu får det bära eller brista! Alltid skönt när man slutfört svåra beslut, kan man lämna det med gott samvete! Tydligen är det många som står i kö på "dygnetruntdagiset" så det är inte säkert där kommer att bli plats till i oktober, 4 månaders regeln gäller tydligen inte där...!
Såg ni "En unge i minuten"? Får rysningar i hela kroppen när jag tittar på förlossningar, men ändå måste jag se. Det är ju så fantastiskt och så intressant, men vill verkligen ALDRIG uppleva den smärtan och den paniken igen! Kan inte ha varit lätt att få igenom att sätta upp kameror på alla salarna i detta sekretessland! Jag hade då aldrig gått med på att föda barn med hela svenska folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar