lördag 5 mars 2011

Dyrare är bättre...ibland!

Vi prenumererar på tidningen "Gör det själv", en himla bra tidning för hemmafixaren med en massa bra tips. Fick faktiskt prenumerationen i julklapp. Att få en tidningsprenumeration är förövrigt en väldigt bra present tycker jag! Fick även "se&hör" i julklapp, sen att jag knappt hinner med att läsa den är en annan femma :) men det är otroligt lyxigt när den dimper ner i brevinkastet. Och ja, jag har bättrat på mina skvallerkunskaper! Dom har varit usla senaste tiden...folk har gift sig, skaffat barn och separerat utan min vetskap, haft lite annat att tänka på senaste året ;)
Till det tänkta inlägget då.
I "Gör det själv" denna månaden fanns ett reportage om måleri och hur otroligt viktigt det är att ha rätt redskap för att lyckas. Jag tycker själv om när saker har bra kvalité som kläder, elektronik och dyl. men oftast när det gäller måleri så har jag frestats att köpa den där påsen med en blandning av många olika penslar till ett väldigt bra pris. Sen att hårstråna har ramlat av kors och tvärs har jag lixom tatt. Nu förespråkade dom att för att lyckas och göra ett bra jobb med sin renovering så är det avgörande hur penslarnas kvalité är, och de där "pås-penslarna" är bara skit. Ska man lägga pengar på något så är det just bra redskap när man målar för att slippa både psykiska utbrott och dåligt arbete. Sagt och gjort, var iväg och köpte fin fina lite dyrare penslar och WOW vilken skillnad! Underbart att få måla med dessa fina vänner! Inget håravfall och raka linjer. Jag kommer då aldrig köpa billiga pås-penslar mer! Jag ska ta hand om dessa små godingar, så att dom håller länge!
Ska bli en fröjd att måla! Vi har ju en del som väntar på sin tur om man säger så...!

1 kommentar:

  1. Så härligt att läsa!!! Trodde aldrig jag skulle se en analys kring målarpenslar från din sida!!!
    Kram

    SvaraRadera