lördag 29 december 2012

Sjukstuga!

Idag skulle vi åkt till Småland, till farmor och farfar.
 Inställt!
  Min mage strular, vilket den har gjort nu ett tag och det är SÅ jobbigt! Måste få bukt med det! Hugo har blivit sjuk, en hemsk hosta, förkylning och hög feber. Vi har sett Bilarna 2 en si sådär 3 gånger idag...innan det var dags för byggare Bob! Han har mest legat i soffan och sovit.



Ellen har gnällt mer än vanligt så hon mår nog inte så bra hon heller, men ingen feber än. Nu hoppas vi detta går över fort och hellst innan nyårsafton såklart!



Vad gäller min mage så har den strulat Länge Länge! Magkatarr med strålningar mot rygg och mage, halsbränna och gaser. Nu har symtomen dock ändrat sig något och sen ett par månader tillbaks har jag mycket besvär av halsbränna, sura uppstötningar, illamående, ont i magen, tidig mättnadskänsla / sug och hunger. Oftast håller det på nattetid och jag får inte sova. Knaprar mängder med antacida. Illamåendet är det värsta och jag tror jag håller på att bli magsjuk varje gång, nu har jag dock lärt mig att det "bara" är min dumma mage. Jag pallar upp med kuddar under huvet så att jag mer sitter och sover.

Nu ska jag prova att lägga om min kost. Äta ofta och små måltider, mer fibrer och grönt, mindre fett och godis. Middagen på kvällen ska bli det nyttigaste målet och innan jag går och lägger mig tar jag bara en frukt eller en knäckemacka. Har köpt hem vuxen välling, proviva och nyttig filmjölk. Ikväll blev det potatis och purjolökssoppa á la Morberg. Jag älskar soppa och skulle kunna leva på det!

Jag vet att jag måste stressa mindre. Förr gjorde jag ofta avslappningsövningar och varför inte börja med det igen!? Jag är inte typen som går till doktorn i första taget, jag vet att det är dumt, men sån är jag så jag provar detta först. Hjälper inte det får jag väl ta mig i kragen och ringa VC!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar