fredag 14 december 2012

Fredag

När man redan har på sig tjock tröja och raggsockar, värmt händerna i varmvatten och druckit varm oboy, och ändå fryser!? Mössa, vantar och halsduk!? Nu får det väl ändå bli lite varmare ute. Det är inte okej med -10 grader! SMHI lovar mildare väder i helgen, tack för det!

Idag tandläkaren med Hugo. Ola har lovat sluta tidigare idag!!! Så skönt!
Han kom med blommor igår efter jobbet, jag trodde det berodde på att jag haft en tuff vecka med x-antal bajsblöjor och hantverkare.... så fel jag hade, jag borde skämmas! Det var vår årsdag...!

Gjorde mig till och gjorde fisksufflé igår i full kaos här hemma med trötta gnälliga barn. Tyvärr lades det ner lite för lite kärlek i sufflén, den blev en flopp kan man säga! Totalt smaklös! Men Hugo älskade det och skrek -Me fisch, tack, tre gånger!! Då blir man varm i hjärtat!

Hantverkarna är inte här lika ofta nu. Igår var här ingen vid lunch och jag passade på att lägga Hugo  efter lunch i hans eget rum. Han var duktig och somnade själv nästan på direkten. Femton minuter senare, kom den röda "Halmstad kakelhus" bilen... Upp och väcka ungen igen. Det var den vilan det. Därav gnället på kvällen.
Idag var vi för en gång skull uppe innan kl 7, ingen kom och när O ringde för att höra hur planen för dagen såg ut så fick vi veta att dom kommer på em idag...! Dom kommer och går precis hur dom vill och det är faktiskt lite strängt när man har två små barn med rutiner. Men nu har dom flytspacklat golvet och satt in dörren. Nästa vecka ska det bli färdigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar