lördag 22 december 2012

Nervsammanbrott, pappabesök & julstök

Vilken dag! Precis satt mig ner i soffan för första gången idag! Puh!
Började dagen med att åka till Maxi kl 10... MASSOR med folk som slogs med kundvagnarna. När jag kom till mjölken höll jag på att få ett nervsammanbrott. Arg som ett bi med en fullproppad kundvagn som knappt gick att köra beslutade jag mig för att ta mig ut ur affären fortast möjligast! Handlelistan sket jag fullständigt i, jag var bara tvungen att komma ut ur kalabaliken! Trots nytt handlingsrekord följde inte alla varor med hem som stod på listan så imorgon kl 8 ska jag till Maxi igen...Jippiyey! 



När jag kom hem med tre överfulla kassar, fick vi besök av min pappa och Pia. Vi bjöd på lunch och hade det mysigt! De hade med sig julklappar till oss alla! Fast än vi bestämt sagt att jag och Ola inte behövde några i år! 


Vi smygstartade med öppningen. Hugo blev helt lyrisk när han fick syn på Mac, lastbilen i Cars som han önskat sig och tjatat om i en månad! 


Lilla Ellen fick kläder vilket hennes mamma och pappa tyckte var toppen bra! 
Sen kom mormor och moffe Ola för att hämta Hugo. Hugo  ska sova hos dom inatt. Hugo packade snabbt ihop sina saker överlycklig för att få följa med mormor och moffe Ola. Mac skulle självklart med! 
När alla åkt började vi städa, tvätta, griljera skinkan och baka en sort kakor. Sen blev det julklappsinslagning. Nu ligger alla klapparna under granen så fint! 
Helt slut ligger jag nu och päser i soffan! 

Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar