fredag 21 december 2012

Ledig jul!

Vad ska jag bli när jag blir stor!? Att vara ledig på helgerna och under julen är ju lyx. Jag har fått mersmak! Känslan just nu är att aldrig mer jobba storhelg! Usch vilken ångest man har. Jobbade förra julen. Julaftons kväll och juldagens morgon...öken! Det sas att det var lugnt och mysigt att jobba julaftons kväll.... i ******* heller! Vi hade så mycket att göra att vi inte ens hann äta vår julmat! Och de medtagna julklapparna som vi skulle byta, byttes snabbt på stående fot mellan patienterna. Kom hem till en avslagen julfest som var påväg att ta slut. Julklapparna var redan öppnade, julmaten var smakad på, chokladkartongerna var öppna med några chokladbitar kvar och gästerna var påväg hem. God Jul!
Nä, julen är värd så mycket mer än så. Allra helst nu när man har barn.
Inte kom det någon braklön efter storhelgen heller! Att vara sjuksköterska är ett kall där lönen inte spelar någon roll...! Eeehhhh! Nja, hade jag fått duktigt betalt så okej då kanske det är värt det men inte med den urusla lön vi syrror har!
Och inte tycker jag det är något kul att jobba under påsk, midsommar eller nyår heller, jag vill vara ledig som alla andra med normala kontorstider!
Får ta en lång funderare på vad jag vill bli när jag blir stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar