måndag 17 december 2012

Julfika och trots!

Försvinner trotset någonsin!?? Det blir bara värre och värre. Det trotsas från tidig morgon tills dess han går och lägger sig. Jag har alltid avskytt såna där snorungar som lägger sig på marken och skriker och slåss...hehe, nu har jag en själv. Jahaja! Och vad gör vi nu!?
Hörnet används flitigt! Och det hjälper men det dröjer inte mer än 5 minuter innan vi är tillbaks och bråkar. Han vill inte göra som vi säger. Ska han klä på sig springer han i väg, får jaga honom runt i huset. Han är hårdhänt mot Ellen som numer säger ifrån när han har gått för långt. Han kastar saker på Caesar och jagar honom (något jag är SÅ emot!!) Säger jag nej, så skrattar han antingen åt mig eller puttar mig...!! Jag blir GALEN! Det är så tråkigt att bråka hela dagarna och jag blir bara på dåligt humör. Så är han så söt och go när han är lite trött och vill mysa på kvällen.

Hugo har varit hemma från dagis en vecka nu pga något förkylningsvirus med diarre, som för övrigt Ellen har nu... Puh! Ringde dagis och skulle egentligen säga att han kommer som imorgon. Passade på att fråga om där går någon magsjuka. Inte på Hugos avdelning men på den andra som ligger jämte. Då får Hugo lång julledighet, håller honom hemma denna veckan! Dom tror väl inte jag är riktigt klok på dagis men så är jag! Jag har total fobi för kräksjukor och kan jag undvika så gör jag ! Så det blir inget dagis förräns i januari! Jag lär bli gråhårig! Haha!

Har varit på julfika på jobbet idag. Så kul att träffa kollegorna! Längesen jag jobbade nu. Ellen fick hänga med. Hugo fick vara hemma. Gammelmormor kom och passade honom så jag kunde få komma iväg ett par timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar