torsdag 29 november 2012

Torsdag

Jag har haft problem med min mage senaste veckan. Senaste veckan ja.. Hehe. Har haft problem med magen sen 17-18 års åldern, skyller på anorexin! Men senaste veckan har det varit värre än vanligt! Jag har själv diagnosticerat mig. Dyspepci. hatar att gå till doktorn och vet vad dom erbjuder och det är inget jag kommer gå med på ändå, menar gastroskopi. Jag har ont i epigastriet med strålningar mot rygg och mage, det bränner och suger. Halsbrännan känns som eld i min hals och magen får kramper lite då och då. Illamående. Omeprazol hjälper inte längre. Har börjat med ranitidin som jag ska ta dagligen i 14 dagar nu. Tar novalucol upptill men den varar ju bara cirkus en kvart. Försöker stressa mindre, strunta i alla MINA krav här hemma. Äter mindre. Får ont i magen av att äta men ibland hjälper det att äta något litet. Har slutat äta sent på kvällen. Känns som maten ibland ligger kvar jätte länge i magsäcken. Drack nått jätte äckligt i morse men det ska tydligen vara jätte bra, hela linfrön i ett halvt glas vatten som får stå över natten. Inget gott alls! Hoppas må bättre snart! Att ha ont i magen är inget kul!

1 kommentar:

  1. Sluta äta rött kött. ( om du nu gör de?) Blev mkt bättre i magen efter de. Jag äter bara kyckling och fisk. Finns massor att erbjuda. Funkar för hela familjen här hemma : ) Hoppas du blir bättre snart!! // Emma

    SvaraRadera