onsdag 7 november 2012

Gäsp!

Jag har en himla tur som har barn som vanligtvis brukar sova på natten, för jag är inte människa om jag inte får sova mina timmar! Blir sur och irriterad och får ont i huvet dessutom får jag inget gjort. Hugo har sovit hos oss i natt och då sover jag jätte dåligt. Han hostar, ligger och fäktar och sparkar, vaknar och vill ha vatten. Ellen har dock sovit hela natten utan ett knyst. Gick in till henne runt 8 i morse och då låg hon vaken och tittade utan att säga något! Så duktig!
Så idag är jag ingen rolig mamma, trött och omotiverad. Ska ändå försöka ta oss ut en runda i em.

Hugo är fortfarande förkyld och hostig. Igår hostade han så att han kräkte två gånger. Gick till apoteket och köpte Bisolvon, hade nog viss effekt. Så han är hemma från dagis idag med. De kör stenhårt på att man ska vara hemma 1 dygn extra om man haft feber och två dygn extra vid magsjuka. Tycker det är super bra och håller gärna H hemma tills jag verkligen känner att han inte smittar. Kan tänka mig att det är många föräldrar som inte bryr sig om detta och därför sprids smittorna som löpeld mellan barnen på dagis. Dom föräldrarna ger jag inte mycket för! Nu börjar snart magsjukorna härja. Vi har fobi för kräksjukor i vårt hem och gör allt vi kan för att undvika smitta. Visst man kan inte skydda sig helt ut men man kan vara noga med handhygienen och räcker ju en bit. Så tänk på att tvätta händerna och sprita! Visst är man lite arbetsskadad!

Ellen var på 6-mån kontroll på BVC igår. Lilla hönan väger nu 6600g och är 63 cm lång. Tippade på att hon skulle passerat 7 kg strecket med alla dom vecken hon fått på låren men det hade hon inte! Allt såg bra ut med lillhönan hon fick en ok-stämpel i boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar