tisdag 26 juni 2012

Frisk igen!

Tjohoo! Idag mår jag som vanligt igen! Helt amazing! Haft så satans ont i halsen, misstänker att det kan ha varit halsfluss. Har aldrig så hög feber och bara ont i halsen, ingen förkylning. Idag känns det helt okej att svälja igen och jag kan äta vad jag vill!! Inte ätit till någon reda på 3 dygn. Ellen har varit jätte kinkig under tiden som jag varit sjuk, kan ju mycket väl bero på att mjölken varit blaskig och innehållslös. Så nu ska här produceras mjölk! Äta, äta, äta! Det är tufft att vara sjuk när man inte tillåts till att just bara ligga ner och vara sjuk. Ellen har skrikit och sovit knappt någonting, Hugo har trotsat oss till max...! Som mamma ska man alltid vara pigg och igång..! Och nu lille Hugo är mamma pigg igen och nu ska här sättas gränser och regler! Igår åkte det upp barnlås på varenda låda i köket, när jag annars sitter och ammar går han och rotar i lådorna. Det är inte lätt att vara 2 år och precis fått en lillasyster som enligt honom är ganska tråkig då hon bara sover och sover...och dessutom snor mycket av mammas uppmärksamhet, men jag tror ändå att det är viktigt att sätta gränser från början, man har säkert igen det senare.

Ikväll är vi bortbjudna till Herr och Fru Nilsfelt! Ska bli mycket trevligt, det ryktas om att det blir grillning och uppvisning av en viss telefon som min käre sambo är MYCKET avundsjuk på...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar