måndag 11 juni 2012

Ensamstående mamma nej tack!

Sambon min har varit borta hela dan. Först jobb sen poker och fotboll. Inte super lätt att lägga ett barn mitt under det andra barnets skrikperiod...! Taktik, ta med Ellen upp i babysittern med napp i munnen. Hugo var trött efter en heldag på dagis så trodde inte det skulle bli nga problem... Shi fick jag! Hugo hade bestämt sig för att INTE sova, jätte spännande att lillasyster var med ju. Han vred och vände på sig och just då var Ellen lugn och sov men efter 45 min så vaknade hon och som vanligt blir hon plötsligt vrålhungrig så det var bara att amma henne samtidigt som jag försökte få H att somna. Jo eller hur, inte det lättaste! Sen satte magknipen igång och Ellen började skrika och skrika och skrika! Förstår väl jag att det inte går att somna när någon ligger och skriker. Och H som är som ett plåster på mig just nu ville inte att jag skulle gå ut från hans rum. La Ellen i hennes säng i vårt sovrum och sprang mellan. Hon lugnade sig efter ett tag och då somnade H, 1h och 45 min tog läggningen som i vanliga fall tar 10-20 min. Helt slut är jag ikväll, blir en tidig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar