fredag 1 juni 2012

Fredag

Har Hugo hemma idag pga för lite personal på dagis... (!) Fick frågan igår om jag kunde ha honom hemma som idag för att de inte fick in någon personal, mycket vab och sjuka och någon som skulle ha semester... Får såklart denna dag till godo en annan dag men måste säga att man blir lite smått irriterad, hade egentligen en del att fixa idag! Vi är väl inte super nöjda med vårt dagis. Det är så rörigt och högljutt. Det går allt som allt 70 barn fördelat på en småbarnsavdelning (ca 35) och en äldrebarnsavdelning (ca 35) fast dessa avdelningar är inte åtskilda utan bara en vanlig barngrind som skiljer dom åt. Det resulterar i barn i alla åldrar precis överallt...vi som föräldrar upplever detta som rena kaoset medan om man frågar pedagogerna som tycker att det fungerar bra... Hade önskat mindre barngrupp och lite mer lugn och ro för barnen. Såklart inte bara negativt på detta dagis, pedagogerna är fantastiska! Bör man byta dagis om man känner att ens barn inte riktigt trivs i denna röra!?

1 kommentar:

  1. Man bör ABSOLUT byta dagis! Hugo trivs inte där och finns det nåt annat alternativ så är det bättre! Kommer fortfarande ihåg känslan när jag blev lämnad på ett dagis jag inte trivdes på...usch! Blev kanon när jag sen fick dagmamma istället. Glömmer inte heller att du Tessan var ledsen varje gång jag lämnade dig...sånt gör ont i en mammas hjärta! Jag får väl omskola mig till dagmamma haha!

    SvaraRadera