onsdag 18 april 2012

Vi vet!!!

Jag har världens bästa barnmorska, hon är helt underbar! Ska ni gå till någon på mvc i Halmstad ska ni absolut gå till Lena Jovalli!
Var på sedvanlig kontroll igår. Är i v.38 nu. Har ju börjat må sämre med mer illamående och halsbränna. Har fått graviditetsklåda nu också, vilket kan vara tecken på graviditetshepatos, alltså någon påverkan på min lever med för höga gallsyror. Prover på lever är tagna och vi får invänta svaren. Idag känns dock klådan mycket bättre så tror proverna ska vara bra. Klådan kan ju också bero på att jag svullnat upp en hel del. Bebisen växer som den ska, Lena tror inte det blir någon stor bebis denna gången heller. Skönt!

Fick göra ett ultraljud, underbart att få se den lille igen! Huvudomkretsen ligger på 35 cm... och så fick vi ju se vad det är för parvel som gömmer sig där inne, mycket lättare att se denna gången!
Så firade med att åka till stan och shoppa lite nytt till bebisen, roligare när man vet vilken färg man ska handla även om brunt och grönt också såklart är snyggt. Men vi håller det för oss själva, ni får ju snart veta ändå!

Det är en livlig en i min mage, höll mig vaken till två tiden inatt genom att boxa på min urinblåsa, aj aj, trodde nästan vattnet skulle gå som den stökar runt!

1 kommentar:

  1. åh va spännande!! Jag tror på en flicka! Håller tummarna för att allt går bra när h*n ska komma ut! Kram på dig!
    /Kitty

    SvaraRadera