söndag 1 april 2012

Nu är han stor igen...

Jag kommer ihåg när vi bytte från liggdel i vagnen till sittdel när Hugo var 6 månader, vilken ångest jag hade. Jag tyckte det var så sorgligt att han redan blivit så stor och jag hade nån slags separationsångest över denna liggdel!?!
Nu tycker vi det är dags att byta spjälsängen till vanlig säng. Hugo ville nämligen själv ligga i den stora sängen inatt och vi har velat fram och tillbaka om hur vi ska göra, om vi ska ta bytet innan bebisen kommer eller efter. På nått sätt så är det skönt tycker jag att ha honom i spjälsängen för då vet jag var jag har honom men nu så känns det ändå dags och nån gång måste vi ju byta, han kan ju inte ligga där i all evighet..!
Så ikväll bestämde vi att nu testar vi. Spjälsängen får stå kvar så länge och funkar det inte så får vi gå tillbaks till den. Hugo somnade på 10 min uppe i hörnet på denna stora säng, så sött! Vi brukar aldrig sitta hos honom tills han somnar men idag satt jag bredvid honom tills han sov och vi kommer att så sakteliga flytta oss ut mot dörren för att till slut kunna gå och lägga honom som vi brukar, dvs säga godnatt, pussas och kramas och sen gå. Har varit tvungen att gå upp och titta till honom och han ligger där så fint. La en madrass bredvid sängen ifall han skulle snurra runt för mycket.
Känns nästan som med vagnen, ångest över att han blivit så stor så fort. Men snart kommer en ny liten bebbe som behöver alla dessa saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar