fredag 13 april 2012

Uppdaterat status

Den där magsjukan jag hade i onsdags vet jag inte vad det var för nått, hade lite skumt förlopp och ingen annan i familjen har varit/blivit sjuk. Så himla skönt att det bara var jag som blev dålig. Trodde ett tag att det kanske ändå var förlossningen som var på ingång men icke, däremot har magen sjunkit och det känns som den blivit lite mindre. Alla dessa sjukor gör ju att min ork blir sämre och sämre. Jätte jobbigt att inte ha några krafter. Det påverkar både humör och tålamod. Precis satt mig ner för en stunds vila efter att jag röjjt undan lite, får ta lite i taget, vet att jag ska passa på att ta det lugnt när de andra inte är hemma men mår dåligt av att det ser ut som kriget här hemma och hatar ligga som en valross i soffan när dom kommer hem efter en dag på jobbet utan att ha gjort någon nytta, jag vet jag får skylla mig själv.
Undrar fortfarande hur jag ska orka med en förlossning!? Tänker hur skönt det skulle va om "dom" kunde gått med på min önskan att hjälpa mig att plocka ut bebisen med ett litet snitt.. Aja, den här förlossningen ska bli bra när det än sätter igång, bara låt mig slippa må illa och kräkas!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar