onsdag 18 maj 2011

Att vara husägare!

Det finns många fördelar med att bo i eget hus, klart finns det nackdelar med men mest positivt!

Man slipper boka tid till tvättstugan och ingen som snor ens tid. Hänga ut den nytvättade tvätten är ljuvligt!
Man kan duscha och damsuga efter kl 22 om man så känner för det.
Katten får leka med sin pingisboll när som helst på dygnet utan att grannarna surnar.
Man slipper trappuppgång och hiss, trädgården finns direkt utanför dörren och den går att utnyttja när helst på dygnet.
Inga grannar som springer runt på natten som elefanter, möjligvtis Ivar som vandrar omkring...
Ingen vagn som ska förvaras inne i hemmet, det finns där garage till!
Vill jag spika upp tavlor kl 06 på morgonen så gör jag det.
Dessutom bestämmer ju jag själv hur här ska se ut och vad som behöver ändras på, det behöver jag inte fråga hyresvärden om.
Och vilket kök att laga mat i då.....I love it!
Och badrummet då, känns fortfarande som att duscha på ett hotell! Lyxigt med andra ord!

Det är en otrolig frihet att bo i hus. Det är så jag ibland smått hallucinerar att jag hör grannarna ovanpå...men jag hör ju absolut ingenting, det är knäpptyst, eller så tyst det kan bli i en stad.
Och än sålänge tror jag grannarna gillar oss, kanske inte så länge till då det i dagarna ska börja grävas på gatan för fjärrvärme och hela gatan kommer blockeras...beräknat att vara färdigt om en månad...sorry!

1 kommentar:

  1. sofia ivarsson18 maj 2011 kl. 06:06

    En massa jobb med hus men det positiva tar över! Tänk i sommar med ute frukost och en massa grille! Hoppas ni får en mysig dag.
    KRAM Sofia

    SvaraRadera