söndag 31 mars 2013

Hem ljuva hem

Då var vi hemma igen. Det är aldrig kul att lämna farmor och farfar. Om Hugo hade fått bestämma så hade han nog stannat kvar en vecka. När man är där blir man alltid bortskämd. Barnen blir roade till max, vi får sovmorgon, vi får underbart god mat, presenter och påskägg, man kan inte ha det bättre. Men skönt var det allt att köra mot våren igen! Barmark och strålande sol. 9 grader varmt. Underbart. Av med termobyxorna och ut i sandlådan.
Vi testade att ge postafen som är en tablett mot åksjuka till Hugo, ända biverkan är trötthet men det gör ju inget när man ändå ska åka bil. Verkade funka bra. Han sa inte nått om att han inte mådde bra, när jag kört fel och fick köra 10 minuter på krokig landsväg... varför är det alltid jag som glömmer avfarter när jag kör, kan säga att detta var inte första gången och jag tror inte Ola vill att jag kör någon mer gång när vi åker till/från småland! Som vanligt satt jag väl i mina egna tankar och bara körde på!
Caesar blev glad när vi kom hem, denna gången fick han inte följa med, han tycker inte det är så kul att åka bil så långt. Grannen var snäll och var kattvakt.
Sommartid. Varför är det inte alltid det!? Älskar när det är ljust på kvällarna. Allting blir så mycket lättare då. Våren är SÅ välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar