onsdag 6 februari 2013

Snö!?

Va fan....jävla snöhelvete! Det var ju vår igår!? Vi njöt av solen, lekte med "gänget" på lekplatsen i Grötvik. Korvgrillning, fika och massa lek. Hugo, Stina och Vilgot lekte SÅ fint tillsammans. Dom har inte träffats på länge och det märktes att dom var glada att se varandra!
Det var en slagen hjälte som somnade igår och sov till 7.45 (!) idag! Annat var det med lillasyster som tyckte det var morgon kl 03.50 (!), det tyckte inte vi! Aldrig i livet jag går upp då! Jag går inte upp före 07.00 helst! Vi har börjat med 5minutersmetoden, vilket vi tycker är bra och det funkar på våra barn. Vet att det är många som inte tycker att det är en bra metod men jag har inga problem med att låta mina barn skrika lite! Med två barn är det inte så lätt, den ena kan ju väcka den andra. Men inatt var det inga problem, hon skrek faktiskt inte så mycket. Pratade mest, stod upp i sängen, kastade ut nappen på golvet men vi kunde iallafall gå därifrån utan att hon skrek hysteriskt och det är ett framsteg! Tillslut efter många vänder (varannan gång) somnade lilla bönan och sov till 07.15!

Lämnade en ledsen Hugo på dagis, han skrek hysteriskt när jag var på väg att gå - Hejdååå, mamma!!!! Lilla Hugo! En tjej på dagis kallar sin lillasyster för Hugo när dom leker där hemma, Hugo har döpt sin ena bil till Alice som flickan heter...Gulligull!
Nu har jag röjt här hemma. Jag kan vara effektiv om jag bara vill och har fått sova. Städat toaletten, rensat i toalettlådorna på massa skräp som aldrig används. Gammalt smink, hårprodukter, oljor och halvfulla schampooflaskor. Har damsugit, vattnat våra snustorra blommor, dom blommorna får inte vatten ofta! Har sorterat skräp, plast för sig och papper för sig. Och så har jag legat på soffan några minuter och vilat mig! Ellen sover fortfarande!!
Nu är det dags för lunch! Spenatsoppa!


Hugo, Stina och Vilgot fikar. Kakor är ju gott tycker Hugo, korv med bröd...nja kanske inte så gott!


Korvgrillningen stod Jim och Fredrik för!



Slänger med en bild på min nya frilla. Klippt mig lite kortare och nya slingor! Klippte upp det denna gång och tunnade ut den tjocka kaluffsen och så en liten snedlugg! Frisören tyckte jag skulle donera lite hår, har massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar