onsdag 20 februari 2013

ögoninflammation, finbesök & 3-års trots

Hugo vaknade med röda och igenmurade ögon. Ögoninflammation = inget dagis! Ögonen har dock varit bra under dagen, lite röda bara och han verkar inte ha några besvär.
Idag har det trotsats så mycker så jag vet inte var jag ska bli av! Jag blir galen! Det blir mycket räknande till tio! Hur kan detta lilla barn bara förvandlas till ett hemskt monster!?
Nej, vill inte, kan själv, flytta på dig mamma, nej, nej, nej.... Suck!
Detta har hitintills varit den värsta trotsdagen någonsin! Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Passande nog har O jobbat hela dagen och sen direkt på poker med grabbarna ikväll...
Och detta testande av gränser. Vi skulle gå ut. Klädde först på H och bad honom stå på dörrmattan och vänta tills jag klätt på Ellen (inte springa inne med skor) Flertalet gånger skulle han springa in, och när jag sagt till honom X-antal gånger att ställa sig vid dörren står trippar han ut sakta men säkert mot mattans kant och där står han och håller ena foten på golvet, bara för att provocera och testa min gräns som för övrigt gått för LÄNGE sen.
Och stackars lillasyster. Hon sitter med en leksak, H springer fram, snor åt sig leksaken så att E nästan trillar och kastar sedan bara iväg leksaken.... bara för att jäklas. Samma händer med hennes napp. Han springer fram, tar hennes napp ur munnen och kastar iväg den..!?!? Jäkla unge!
Precis allt är, vill inte. Vill inte klä på sig, vill inte gå på pottan, vill inte borsta tänderna.
När vi ska gå ner för trappan, vill inte följa med. Jag går. MAMMA!!! frågar igen om han vill följa med ner, ja får jag till svar, men ungen vägrar komma. Går igen mot trappen. MAMMA!! Men vill du följa med så kom nu. NEJ säger han (med en mycket bestämd ton)! Går ner själv och får en skrikande son efter mig som egentligen vill följa med ner...
Och mitt i all min ilska så säger ungen, när han ivrigt försöker ta på sig sina pyjamasbyxor själv och foten har knölat in sig i byxbenet - Kom igen foten, kom igen! Haha!
Blir inte morgondagen bättre, lär jag vara gråhårig innan veckan är slut!

Vilken tur att Sara och Noah kom och hälsade på idag och förgyllde vår dag! Det behövde vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar