fredag 15 februari 2013

Mår bättre idag

... Men är helt mör i kroppen och känner fortfarande spänningar och lite illamående. Känns precis som det ligger och pyr, tar det därför väldigt lugnt idag! Tror att det är någon form av migrän ändå.
När mamman i hushållet inte mår bra står allt still. Pappan i detta hushållet är en sån där pappa som hjälper till med det mesta och han ligger inte på latsidan men han har under en period nu jobbat väldigt mycket och då blir det såklart att jag tar stort ansvar här hemma, helt naturligt! Därför känns det som jag har ett berg med sysslor! Har försökt sänka mina krav men man kan heller inte strunta i allt. Det är ingen annan som kommer hit och tvättar, städar toaletterna så någon gång måste det göras! Evighetsarbetet! När grannen hänger ut sängkläderna (vilket dom gör minst en gång i veckan) blir jag bara matt... Å andra sidan, har man som dom städerska finns tid för sånt! Vet inte när jag gjorde det senast. Ellen kryper runt och plockar upp ALLT som ligger och skräpar. Dammsugaren går varm. Men idag tar vi det lugnt! Hugo på dagis, bara 7 barn där idag! Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar