torsdag 10 januari 2013

Torsdag

Hugo har varit på dagis två dagar denna veckan. Han hade ett långt jullov på 5 veckor så jag väntade mig värsta lämningen ever! Men det blev inget skrik eller klängande på mig, gick hur bra som helst! Han trivs på sitt dagis det märks! Han har pratat om barnen och fröknarna när han varit ledig. Så tillbaks till smittorna....blä! Hugo sa när vi höll på att klä på oss på dagis - hem tvätta händerna... Haha så rätt, så rätt. När vi kommer hem ska det saneras! Tvätta händerna, handsprit och byta kläder! Fröknarna är medvetna om min fobi för kräksjukor. Häromdan ringde ena fröken hem till oss och ville bara säga att det var en som var magsjuk som varit det över helgen så fick  jag själv välja om jag ville lämna honom eller inte. Så gulligt gjort tycker jag! Jag tog mig i kragen och gick och lämnade iallafall.  Framsteg!



Vi har dragit in på eftermiddagssömnen. På dagis sover han bara 45 min och hemma ingenting. Så efter dagis är det en trött liten prins! Vi har nu börjat med att ta bort blöjan när han är hemma och kallingar på. Han är så duktig och har kissat på pottan flera gånger även om det emellanåt händer små olyckor. Bajsa på pottan har han gjort länge och det sker nästan aldrig i blöjan längre. Tips på en bok; Truls och pottan. Mycket bra när det börjar bli dags att bli torr! Talet har verkligen utvecklats över jul. En morgon när jag gick upp frågade han mig: - Mamma, har du sovit gott!? 



Lilla Elle är en ettrig liten donna. Hon ålar sig fram, har tagit ett par krypsteg men faller tillbaks till ålandet för det går ju mycket fortare! Hon är överallt och ingenstans. Hittar alla små smulor på golvet, alla för små bilar och leksaker. Undersöker allt! Har redan fått plocka bort saker, vilket vi aldrig behövde med Hugo!


En liten Ellen, 8 månader och väger 7120g och är 65cm lång. 

Har satt henne i kö till Aleskogens förskola som Hugo går på. Syskon går före och just i augusti när vi har tänkt att hon ska börja så brukar det inte vara några problem sa dom! Det hoppas vi på! Skulle vi inte få plats där så satte jag även upp henne i kö på en montessoriförskola i stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar