onsdag 23 januari 2013

Gäsp!

Är riktigt trött idag. Inget tålamod! Så jävlas inte idag!
Sovit cirka 4 timmar inatt. Ellen har hostat jätte mycket, hostar tills hon klöks. Fick sitta uppe med henne. Satte henne i vagnen så fick hon sova där fram till kl 5, då gick vi upp och la oss i hennes rum. Jag på en madrass bredvid spjälsängen. Jag vaknar varje gång hon hostar....
Idag är både hon och Hugo pigga....! Och det är high life här hemma!

Hugo fortsätter gå på pottan. Jätte duktig är han. Dock lite frusterande när det ska springas på pottan HELA tiden och småskvättas... Så jäkla kul är det inte att tömma pottor! Tömma bajspotta är bland det vidrigaste jag vet, ungefär lika vidrigt som att tömma bäcken. Så jag hoppas att den här pottperioden snart övergår i en toalettperiod. Blir att inhandla en sittring!

Förresten, har inte varit ifrån jobbet tillräckligt länge.... Satte Hugo på pottan och sa åt honom att ringa när han va färdig....! På klockan alltså....! Haha, det sitter i ryggmärgen!

Idag ska det torkas näsor, Caesar ska få sig sina små utskällningar för att han jämt hoppar upp på köksbänken och roffar åt sig mat, det ska springas på pottan stup i kvarten och så ska det ju mysas oxå. Jag och Hugo brukar mysa när Ellen somnat då kryper vi upp i soffan och tittar på film. Men att få den lilla bönan att sova är inte det lättaste!

Åh vad det är glammigt att vara småbarnsmamma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar