söndag 27 januari 2013

Överraskningen!

Lördag klockan 10 skulle överraskningen ske. Hade gott upp tidigt med barnen, väskan var packad och jag var klar kl 09. Strax efter ringde Evelina till Ola och sa att hon var sjuk.... :( Evve hade planerat vår tripp till Göteborg där vi skulle bo på Radisson´s, vi skulle bada i deras pool, gå ut och äta, shoppa i stan och bara mysa på hotellrummet. 
Jag hade ingen aning att det var Evve! Men så var hon sjuk och kunde inte åka! Vilken otur! Vi försökte boka om alt få pengarna tillbaka men det gick inte. 


Jag fick då tag på Linda som kunde tänka sig att följa med istället för Evve. Så jag och Linda tog tåget upp till Göteborg. Jätte fint hotell. Däremot var badet inte någon höjdare.
Vi gick en sväng i stan. Tog det lugnt på hotellet.


Sen gjorde vi vid oss och gick ut för att hitta någonstans att äta. Gick till Avalon och åt god mat och drack gott.


Det blev caesarsallad ocg ett glas rosé. Super mysigt. Och lyx att få sitta ner i lugn och ro och äta sin mat!


Sen bar det av till hotellet. 


Dagen efter tog vi en runda till i stan. Hittade dessa fina lampor på kampanj på Dimoda som jag köpte till vardagsrummet, och lite annat smått och gott. Sen tog vi tåget hem.

Hugo var hos mormor och moffe lör-sön men hade haft lite hemlängtan, han är väldigt mammig nu. Han mötte mig vid tåget och blev jätte glad när jag kom. Ellen var hemma med Ola och hon blev oxå jätte glad när hon såg mig. Mina små underbara sötnosar! Man kan vara trött på dom efter en vecka med båda hemma men det räcker minsann att vara borta ett dygn så längtar man ihjäl sig efter dom!

Lite tjall med min dumma mage idag...så trött på den! Blir en lugn kväll!

Evve...TACK för att du är en underbar vän och gör detta för mig. Är så ledsen för att du inte kunde följa med när du planerat så fint! Men vi tar igen detta en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar