onsdag 2 januari 2013

Hej vardag!

En frisk liten pojke, där trotset tagit över igen, en gnällig förkyld liten tjej som vägrar sova och en mamma som är genomförkyld, ont i halsen och bara vill vila. Tillägger att pappan började jobba just idag efter 1 1/2 veckas ledigt.
Hugo skriker nej åt det mesta, gör tvärtemot vad man säger och puttar sin lillasyster. Ellen vill absolut inte sova. Gnäller när vi äter, tar henne i min famn varpå jag äter soppa... Resten kan ni ju gissa själva!

Innan jag vet ordet av det blir armarna sådär jätte långa, hon sular tag i min talrik och splasch! Soppa precis över allt. På hela Ellen och mig, på bordet och på mattan. Som TUR är var soppan inte jätte varm! Tacka GUD för det!
Bara att påbörja projekt tvättning!

Äntligen dags för vila! Lägger Ellen i sin säng som somnar. Hugo och jag lägger oss i vår säng. Underbart skönt att få vila mitt sprängande huvud! 10 minuter senare. E vaknar, bajsar, byter blöja, vägrar somna om, övertrött! Hon får ligga och försöka somna själv vilket hon brukar. Lägger mig bredvid Hugo igen. 2 min senare, Hugo vaknar.... Och vill ha vatten...
Somnar inte om. Upp igen och fortsätter dagen.
Att vara sjuk och ha hand om två små är ingen dans på rosor!
Ja det var min dag. Tråkig läsning, men roligare än så har vi inte haft idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar