fredag 4 januari 2013

Kung Morberg!

Fick Morbergs nya kokbok i julklapp där han lagar husmanskost. Vilken bok och vilka recept!
Vi har redan gjort 7 maträtter därifrån och vartenda ett har varit underbart gott. Vi har fått ny inspiration till att laga mat och det är så kul att följa recept.
Vi har bla gjort hans spagetti & köttfärssås, raggmunk med fläsk, potatis & purjolökssoppa, champinjonsoppa, spenatsoppa, biffstroganoff och pannkakor.
Morberg är vår husgud!
Finessen är goda fonder och vispgrädde!

Jag har lagt om min kost och äter mycket bättre nu. Har dragit ner på pasta, ris och potatis. Äter mer sallad till maten, grovt bröd och knäckebröd. Äter små mål lite oftare. Mycket mindre godis, vågar tyvärr inte för magen. Sen äter jag inte senare än 20.00 och då äter jag bara en knäckemacka eller frukt innan jag lägger mig. Magen mår mycket bättre. Peppar peppar!
Dock saknar jag mitt chokladfrosseri på kvällarna, kan nästan känna mig lite deppig när kvällen kommer. Och ingen alkohol blir det heller. Men så länge magen min mår bra, så är jag glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar