fredag 25 maj 2012

Trött tvåbarnsmor

Kommer man någonsin vänja sig vid att inte få tillräckligt med sömn!? Tror inte det. Känner mig som ett vandrande vrak på kvällarna, är så trött så trött och blir galen av att inte få sova sammanhängande på nätterna. Har jag fått för lite av amningshormonerna!? I natt ammade jag vid kl 00, 02.30 och 06.00, Ellen har alltid svårt att somna om vid nattmålet vilket förkortar sömnen ytterligare. Klockan blir alltid mycket innan jag kommer i säng för när lillprinsen lagt sig ska det duschas, plockas undan, äta kvällsmat vilket vi oftast gör rätt sent... och så ska Ellen skötas om och få lite egentid. Och varför görs inte allt detta innan lillprinsen går och nannar...nä, det hinns inte med helt enkelt. Just nu har vi en trotsig och svartsjuk tvååring som gör allt för att få uppmärksamhet och bara det tar energi från en och tid.

Problem nummer två som jag har nuförtiden är att komma i tid och hinna med allt som ska göras när man är tvåbarnsförälder. Kommer alltid för sent när jag ska någonstans, varför kan jag inte planera så jag någon gång kommer för tidigt!? Fick rusa upp till dagis idag i stekande hetta för att just planeringen gick åt skogen även denna gång. Antar att just denna bit växer fram så småningom, men just nu känns vardagen som ett kaos för det mesta.. :)

3 kommentarer:

  1. Hej fina du,
    tyvärr blir man inte piggare..
    iallefall inte hos mig.
    Inatt var Colin vaken 02-04?! ammar varannan/varje timme.
    Mitt minne är som bortblåst och komma itid, som jag verkligen var innan.. m inte 10 min innan. Nu kommer jag alltid sent?!
    Till dagis lämnar jag oftast i tid, för att jag börjar göra mig iordning med samma tidsram som i vintras, då alla kläder skulle på och upp i snön.
    Jag konsumerar kaffe som aldrig förr, och när vi ses kommer du märka att jag sluddrar på om det mesta men i en salig röra.
    Välkommen till världen som 2-barns mamma :).
    kram Linn

    SvaraRadera
  2. Tessan! Det du beskriver är så som jag kände förra sommaren, när Viggo var nyfödd och vi skulle finna oss i den nya vardagen som en familj på fyra. Jag LOVAR - det blir bättre! Kramar från Joanna

    SvaraRadera
  3. Någonstans känns det härligt att läsa att alla har det likadant, logistik och tid är hårdvara =) Som "nybliven" trebarnsmamma vet jag precis hur det känns. Nu är minsta snart 9 månader och det börjar sakta men säkert bli bättre igen...så håll ut, ta det lugnt, kom försent, stressa inte, det blir bättre. Kör bara inte slut på dig själv innan...
    Kram

    SvaraRadera