torsdag 10 maj 2012

Som natt och dag...

Det är skillnad på barn och barn! Inatt fick jag väcka Ellen kl 04.30 eftersom mina brösten sprängde! Hade jag inte väckt henne hade hon säkert sovit hela natten. Hon är så nöjd och äter och sover. Trodde inte bebisar kunde vara så här lugna och till freds! Hon äter bra och det gör inte ont.
Med H pinade jag mig i 6 månader när jag ammade, det gjorde fasansfullt ont och jag kan inte fatta att jag stod ut så länge! H hade kolik och skrek hela kvällar och nätter och det var sällan han var helt nöjd utan man fick gå och bära honom eller köra runt honom i vagnen inne i lägenheten. Amma ute var inte att tänka på han tog inte bröstet då utan det skulle vara lugn och ro för att han skulle äta. Det var jätte jobbigt.
Så det här var vad vi behövde!

1 kommentar:

  1. Hon är lik sin mamma...inte bara till utseendet ;-)!

    SvaraRadera