måndag 14 maj 2012

Sjukstuga igen....

Jaha så var det sjukstuga här hemma igen... Är SÅÅÅÅ satans trött på dessa bacillusker så jag bojkottar snart det dära dagiset! Förra veckan var H hemma för vi misstänkte ögoninflammation. Igår var han jätte hängig och hade feber, hosta och jätte snorig. Inget bättre idag, så nu är han hemma från dagis igen. Jag drar dessutom på mig alla hans smittor, mitt immunförsvar verkar vara extremt dåligt, har dessutom börjat få nattliga svettningar...bör man oroa sig eller är det amningshormoner!? Behöver komma igång och träna tror jag så det blir bättre.
Ellen är frisk än så länge och jag hoppas jag ger henne en en del antikroppar i bröstmjölken! Hoppas detta är sista förkylningen denna våren och att värmen snart kommer. 
Lillprinsen var inte alls sugen på korv och potatismos som förövrigt är favvorätten, han ville ha välling istället. Och är man sjuk så får man ju bestämma lite själv! 

2 kommentarer:

  1. Usch, jobbigt att vara sjuk och/eller ha sjuka barn hela tiden. Skickar styrkekramar.
    Angående nattliga svettningar behöver du inte oroa dig. Jag svettades varje natt i 14 dagar efter Lucas föddes. Antar att all överflödig vätska som jag samlat på mig under graviditeten, kom ut då.

    SvaraRadera
  2. Ah...inte tänkt på det! Det har du ju rätt i, vikten går ner så det beror säkert på det! Jobbar man med hematologi så går tankarna direkt på alla hemska blodsjukdomar när man tänker på infektioner och nattliga svettningar, dessutom näsblod häromdagen...blir lite arbetsblind!

    SvaraRadera