söndag 4 mars 2012

En omgång influensa!

Är inne på 4:e dagen med influensa. Inte varit och tagit något prov men allt pekar på att det är just influensan jag har. Har mest troligt dragit hem den från jobbet eftersom den härjar där, hade inte en tanke på att vaccinera mig. Brukar alltid vara tuff och säga att det är bättre att få den så har man det gjort för ett tag men tror jag tar tillbaks dom orden. Tror aldrig jag varit så dålig i en sån här infektion. Började med feber och frossa natten till tordagen, var riktigt trött i onsdags men trodde det berodde på jobbet. Värk i hela kroppen, hosta och helt igentäppt näsa, sprängande huvudvärk och en extrem trötthet. Gått som i dvala, mest legat nedbäddad i sängen, otroligt känslig för ljud och starkt ljus. Inte ätit till nån reda, mest blivit nyponsoppa och vatten. Är inne på min andra panodil ask. Var uppe en stund i morse och åt frukost, men kände ganska snart att jag inte orkade vara uppe utan fick gå och lägga mig igen, efter lite cocillana (hostmedicn) somnade jag gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar