måndag 27 februari 2012

Klagomuren

Det är jätte mysigt att vara gravid, underbart att känna sparkar och få ha en mysig gravidmage... men...
Just nu är jag så trött på att vara gravid, iallafall idag då jag är så himla trött efter att ha jobbat långhelg. Risk för att detta inlägget blir ett klagoinlägg! Har blivit så stor och det hindrar mig verkligen när jag leker med Hugo, smidig som ett kylskåp! Större lär jag väl bli! Börjar bli riktigt tungt på jobbet. Det jobbigaste är nog att gå så mycket som vi gör, i slutet av dagen värker det både här och där och sammandragningarna avlöser varandra. Alltså ingen turbo fart på mig! Vaggar fram i korridoren. Tre arbetspass kvar att jobba. Även om det känns otroligt skönt att få gå hem så kommer jag sakna mina arbetskamrater och jobbet!
Sover dåligt på nätterna. Svårt att hitta en skön sovställning, hormonerna gör att jag har svårt att somna om, om jag blir väckt på natten vilket vi oftast blir av lille H som vill komma in till oss och sova. Halsbränna, ihärdig klåda och blodtrycksfall, listan kan göras lång... ändå ser jag inte riktigt fram mot dagen D pga min förlossningsrädsla.
Nu har jag satt mig i soffan, unnar mig lite choklad och familjen annorlunda på tv. Får se om jag håller mig vaken fram tills nio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar