söndag 24 november 2013

Sjukstuga

Tredje helgen som någon av oss är sjuka... Nu får det väl vara bra? Första helgen var Ellen magsjuk, vi andra lite ont i magen, kan ju vara psykiskt eftersom vi är så nojjiga. Andra helgen var Hugo magsjuk. Samtidigt blev Ola sjuk med feber och låg i två dagar, jag blev förkyld med ont i halsen och Ellen hade feber och fick utslag (höstblåsor !?). Ellen sov dåligt två nätter när utslagen var som värst, samtidigt som vi andra inte mådde bra, vilken härlig kombo!
I fredags lämnade vi åter på dagis för nya bacilluskattacker!? Jag skulle jobba helg. Mådde bra under dagen men efter att ha jobbat 2 timmar så började jag känna mig dålig. Blev illamående, ont i magen och frös som bara den. Tempen steg och jag började frossa. Fick nästan panik där ett tag och kände att jag var tvungen att ta mig hem. Var säker på att jag fått Hugos magsjuka. Mådde så illa. Väl hemma låg jag pall på soffan hela kvällen med hög feber. Som tur var, var det ingen magsjuka utan mest troligen Olas feber som angripit mig. Tre olika virus på samma gång i en familj. Mysigt!
Idag söndag mår jag bättre  men är helt matt, har inte ätit på nästan två dagar, ingenting smakar och jag är fortfarande förkyld.
Imorgon planerar jag vara tillbaka på banan igen då är det dagis och jobb! Och vi ska vara friska hela julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar