måndag 25 november 2013

Back to work

Fy för den lede va kallt det var imorse när jag satte mig på cykeln kl 06.15.... snorkallt. Säkert flera minusgrader. Jag hatar kyla! Tänk att vi ska stå ut med den i 3-4 månader. Jag vill inte. Fantiserade om att det var en ljummen sommarnatt ( kl 16.15 en vinterdag) när jag cyklade mot dagis efter jobbet. Detta är bara början. Overaller, vantar som bara finns i singlar, mössor, halsdukar och stövlar. Härligt!

Har varit riktigt trött, på jobbet idag. Skulle kanske varit hemma en dag till. Men det var fröken duktig och fröken ekonomisk som bestämde som vanligt.

Vissa kvällar gäller det bara att överleva, denna var en sån kväll. Kan vara så avundsjuk på alla dessa unga (utan barn) som kommer hem efter en dag på jobbet och kan slänga sig på soffan och vila en stund, eller gå och träna, träffa en kompis eller bara vara. Inte för att jag vill vara utan mina barn såklart. Från det att vi stängde dörren på dagis så har det gnällts om det ena och det andra. Vill INTE ha pyttipanna, VILL ha GLASS, vill INTE klä av sig, vill INTE duscha, VILL titta på film, vill INTE gå och lägga sig, vill INTE borsta tänderna. Vi jobbar i motvind vissa dagar och det är sjukt påfrestande en dag då man för det första legat sjuk hela helgen och sen inte fått sova hela natten när man ska upp 05.35. Tillslut åkte dom i säng bums omedelbart. Tröttheten som infinner sig när man äntligen läst klart den där urtråkiga sagan om Nicke Nyfiken är så förlamande. Huvudvärken och halsbrännan tränger sig på, man känner sig yr och illamående. Denna envisa trötthet. Jag suktar efter en HEL natts sömn!

Nä, det är faktiskt inte kul att vara förälder alltid, vissa dagar hatar jag det. Och vet ni vad, det är okej att känna så.
Och nu ligger dom i sina små sängar och sover så gott. Så söta och bedårande. Tänk att det finns så mycket vilja och trots i dessa små människor. Underbara älskade ungar.

Imorgon är en annan dag och då hoppas jag vi vaknar utvilade och på glatt humör både stora och små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar