torsdag 30 maj 2013

Sommardag!

Jag och barnen har haft en heldag idag. Packade picknickväskan imorse. Packade vagnen full med saker, handdukar, filtar, badkläder, parasoll och leksaker. Det är mycket som får plats i en syskonvagn! 


Vi gick först till Brottet. Ellen skulle sova i vagnen. Hugo tyckte det var kallt i vattnet och var inte jätte sugen på att bada, än var det lite kyligt i vinden. Så vi gick vidare till stranden.



Packade upp alla saker, Hugo grävde, plockade snäckor och plaskade med fötterna i havet. Ellen sov och jag passade på att lägga mig ner för att lapa lite sol. Solskydd 15 på! Här vill vi inte ha något melanom! Men får man hjälp av en 3-åring att smörja ryggen får man räkna med att man bränner sig lite här och där...! Tack för den Hugo!



Lite lunch och kanelbullar. När Ellen vaknade gick vi vidare till Brottet igen. För nu skulle vi minsann bada.



Först lite lunch för Ellen innan det var dags att entra bassängen. Nu badades det och efter tredje gången så fick det vara nog. Packade ihop allt ien och begav oss hemåt. Kommer ha träningsvärk morgon efter att ha kånkat runt på den tunga vagnen! 



Det var två trötta barn ikväll. Och en trött mamma. 



Den här fina utesoffan fyndade jag på loppisen. Precis en sån jag ville ha! Den ska piffas upp med lite nya dynor och lite blommor vid sidan om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar